مقالات عمومی

بررسی 7 مورد از فواید استفاده از عطر و ادکلن

فواید استفاده از عطر و ادکلن

اغلب به عطر و ادکلن به عنوان کالای لوکسی نگاه می‌کنیم که برای بیرون رفتن از خانه برای کار، مهمانی یا ملاقات با کسی استفاده می‌شود. شاید در ماه‌های اخیر که با بحران ویروس کرونا درگیر شده‌ایم کمتر به سراغ عطرها و ادکلن‌ها رفته‌ایم و لزومی برای استفاده از آن‌ها پیدا نکرده‌ایم اما نباید فراموش کنیم که حس بویایی ما چقدر قدرتمند است و چه تأثیر عمیقی بر روحیه ما دارد. عطرها و رایحه‌های دلپذیر و خوشبو همیشه و در هر حال می‌توانند حال‌وهوای بهتری به زندگی ما بدهند و بهتر است استفاده از آن‌ها را به محیط‌های بیرون و مهمانی‌ها محدود نکنیم.

عطرها این توانایی را دارند که ما را به خاطرات خوش و لحظه‌های زیبایی که در زندگی گذرانده‌ایم ببرند و مکان‌ها و زمان‌ها را برای ما زنده کنند. مثلاً رایحه یک ادکلن قدیمی از دوران رمانتیکی که گذرانده‌ایم می‌تواند خاطرات آن دوران را برایمان زنده کند و به رابطه ما رنگ و بوی دیگری بدهد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی در روزهایی که مجبور هستید در خانه بمانید استفاده از عطرها و ادکلن‌ها را فراموش نکنید.

در این نوشته می‌خواهیم از فواید روانی استفاده از عطر و ادکلن برای شما بگوییم.

 

چطور یک عطر خوب انتخاب کنیم
مطالعه این مطلب

 

تأثیر روانی عطر و ادکلن:

تحقیقات کارشناسان نشان داده است که عطر خلق و خوی افراد را بالا می‌برد و مردم استفاده از عطر را راهی برای افزایش حس رفاه و عزت نفس خود می‌دانند.

در ابتدا این تفکر ممکن است کمی فانتزی به نظر برسد اما این یک واقعیت علمی است که سیستم بویایی پیوندهای قوی با حافظه و بخش ترس در مغز دارند؛ به همین دلیل است که ما بوی نوزاد را دوست داریم یا می‌توانیم بوی دود یا گاز را به عنوان یک هشدار تشخیص دهیم.

درواقع عطر و بوی خاص همیشه به ما این حس را می‌دهد که بهتر از حالت عادی خود هستیم و رایحه‌ها می‌توانند به ما اعتماد به نفس بدهند و ما را به یاد زمان‌هایی بیندازند که قدرت بیشتری داشته‌ایم.

یک عطر عالی می‌تواند اعتماد به نفس شما را درست قبل از یک جلسه مصاحبه کاری افزایش بدهد و شانس شما را برای گرفتن کار بیشتر کند. اگر مدیر یک مجموعه هستید عطر خاص شما می‌تواند بخشی از شخصیتتان در محل کار باشد و دیگران را تحت تأثیر قرار بدهد.

 

تاریخچه عطر و ادکلن
مطالعه این مطلب

 

در ادامه به 7 فایده روانی استفاده از عطرها و ادکلن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • عطرها بدن شما را خوشبو می‌کنند

عطر معمولی بدن انسان‌ها متفاوت است. بعضی‌ها ممکن است با بوی بدن شسته‌شده خودشان با صابون‌های خوشبو راحت باشند و با تمیزنگه‌داشتن پوست بدن نگذارند که بدنشان بوی بدی بگیرد. اما اضافه‌شدن یک عطر خاص متناسب با کاراکتر و روحیات شما با توجه به جایی که قرار است بروید می‌تواند حس خوشایندتری در طول روز به شما بدهد.

  • عطرها خلق را بالا نگه می‌دارند

می‌دانید که تقریباً همه انسان‌ها در طول روزها و هفته‌ها ممکن است خلق بالا و پایین را تجربه کنند. با توجه به مشکلاتی که هر کسی ممکن است در زندگی روزمره داشته باشید نگه‌داشتن خلق در بهترین حالت کار سختی است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به بهترشدن خلق‌وخوی شما کمک کند استفاده از رایحه‌های دلپذیر عطرها و ادکلن‌هاست. از آنجا که بخشی از خلق‌وخوی ما متأثر از محیط است، با عطر خوشایندی که دیگران از طرف شما استشمام می‌کنند می‌توانید روابط بهتر و در نتیجه خلق‌وخوی بهتری هم داشته باشید. همچنین عطرهای مختلف در موقعیت‌های مختلف می‌توانند حس‌های متفاوتی از جمله شیطنت، آرامش، عشق و… را بهتر منتقل کنند.

  • عطرها اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهند

همان‌طور که یک لباس زیبا یا یک جواهر گران‌قیمت می‌تواند اعتماد‌به‌نفس شما را افزایش بدهد یک عطر خوب هم می‌تواند در طول روز این حس خوب را به شما بدهد که متفاوت هستید و دیگران از همنشینی با شما لذت می‌برند. حتی اگر در طول روز تنها هستید استشمام بوی بدن خودتان که به عطری ملایم و متناسب آمیخته شده می‌تواند در پیشبرد کارهای روزمره و ایجاد حس اعتمادبه‌نفس به شما کمک کند.

  • عطر خوب شما را جذاب می‌کند

حس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج‌گانه انسان‌هاست. عطرهایی که افراد از بدن هم استشمام می‌کنند در نگاه و حس آن‌ها نسبت به هم تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. بنابراین انتخاب یک عطر خوب که متناسب با شخصیت و موقعیت شما باشد می‌تواند بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در میزان جذابیت شما تأثیر بگذارد.  همان‌طور که شما هم ممکن است جذب عطر خوش افراد دیگر بشوید و آن‌ها را تحسین کنید.

  • عطرها میل جنسی را افزایش می‌دهد

عطرها و رایحه‌های خوش تأثیر عجیبی در مناسبات عاطفی افراد دارند. انتخاب عطر مناسب برای موقعیت‌هایی که در تماس نزدیک با فرد مورد علاقه‌تان هستید می‌تواند در پیشبرد و بهبود رابطه تأثیر بسزایی داشته باشد.

بعضی از عطرها و رایحه‌ها با هدف خاص افزایش میل جنسی ساخته می‌شوند که می‌توانند لحظات رمانتیک بهتری را برای شما بسازند.

  • عطرهای خوب در سلامت جسمی تأثیرگذارند

از آن‌جا که بخش مهمی از مشکلات جسمی به دنبال استرس و مشکلات روانی به وجود می‌آیند می‌توان گفت عطرها با تأثیر مثبتی که در روحیه افراد دارند می‌توانند به سلامت آن‌ها هم کمک کنند. می‌توانید از عطر مورد علاقه خود برای غلبه بر اضطراب که پایه بسیاری از بیماری‌هاست استفاده کنید. همچنین استفاده از عطرها، مخصوصاً با پایه گیاهان دارویی می‌توانند به بهبود سردردهای روزمره کمک کنند. البته باشد دقت داشته باشید که استفاده زیاد از عطرها هم می‌تواند سردرد بیاورد، هم برای شما و هم برای اطرافیان!

در طب سنتی و آداب و رسوم قدیم مذهبی یا آیینی همیشه از عطرها و رایحه‌های خوش برای درمان جسمی و آرامش روحی استفاده می‌شده است. عطرهای مرکبات، گل‌ها و ادویه‌ها به آرامش ذهن و تسکین دردهای بدن کمک می‌کنند. یکی دیگر از اثرات درمانی عطرها این است که به بهبود خواب شما در شب کمک می‌کند.

  • عطرها خاطرات خوش را زنده می‌کنند

شاید در بعضی از فیلم‌ها دیده باشید که کسانی که حافظه خود را از دست داده‌اند با استشمام یک رایحه خاص بخشی از خاطرات خود را به یاد می‌آورند. عطر می‌تواند محرک مهمی برای به یاد آوردن یک خاطره خوب باشد. اگر شما هم دوست دارید با یادآوری دوران خوشی از زندگی کیفیت بهتری به لحظات خود بدهید می‌توانید همان عطر یا عطر نزدیک به آن را استفاده کنید یا اینکه در سفرها عطرهای جدید بخرید که با استفاده از آن‌ها در آینده خاطرات خوشی برای شما زنده شود.

 

مجموعه آنیسه، تولیدکننده عطر و ادکلن، به شما پیشنهاد می‌کند حتی وقتی در خانه هستید و جایی نمی‌روید با خرید و استفاده از عطرهای خوشبو و رایحه‌های عالی خاطرات خوشی را با عزیزانتان بسازید.

 شما چه تجربه‌ها و خاطرات خوبی از عطرها دارید که دوست داشته باشید با ما به اشتراک بگذارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *